lørdag 4. september 2010

Til små babyfingre

Ja, det kom noen gode forslag til hva mitt lille prosjekt i blått og hvitt skulle bli, og det stemmer at det er babyleketøy! Jeg var innom en blogg for en tid tilbake (kan dessverre ikke huske hvilken) hvor noen hadde sydd en uro formet som en sky med regndråper under, og jeg tenkte at dette måtte jo være fint å hekle! Da blir den jo tredimensjonal også, og med litt småtterier som lager lyd inni regndråpene skulle den vel bli riktig så spennende for små babyfingre? Her er altså det ferdige resultatet:

Omtrent slik vil den se ut for den som ligger under...

Jeg tenkte lenge på hvordan jeg skulle få til å hekle skyen slik at den ble tredimensjonal og ikke bare flat. Jeg satte i gang med en oval flate først og så hekla jeg litt fram og tilbake, økte litt her og tok inn litt der. Skal innrømme at jeg ikke alltid hadde troa på at den skulle bli bra, men da jeg fikk stappa den med vatt og hekla den sammen ble ikke sluttresultatet så ille om jeg skal si det selv!

Denne første uroen skal jeg beholde selv. Den er til et annet prosjekt jeg er i gang med for tiden. Et helt spesielt prosjekt som lager seg selv, men hvor jeg bare vet at resultatet blir helt fantastisk! Det har seg nemlig slik at i magen min vokser det et lite menneske, en liten lillesøster til lille K. Terminen er satt til nyttår, så det blir spennende å se om hun melder sin ankomst i 2010 eller 2011. Vi gleder oss veldig, og jeg nyter dagene med voksende mage, og det sparkes ivrig fra innsiden. Så nå vet dere grunnen til at det kanskje blir en del babyprosjekter på bloggen i tiden framover;)

Nå skal jeg ta nybakte brød ut av ovnen og spise en skive, før vi tar en liten bytur for å kjøpe maling til den før omtalte husveggen...!

God helg til alle hyggelige besøkende her hos meg!

15 kommentarer:

  1. Kjempefin uro!
    Skyen ble veldig bra:)

    God helg:)

    SvarSlett
  2. Næ, så fin den ble! Kjempelurt - og sikkert artig å hekle! Ha en fortreffelig lørdag!

    SvarSlett
  3. Århhh hvor fin , det havde jeg godtnok ikke gættet..:-))

    SvarSlett
  4. UTROLIG FIN!!! Jeg driver å syr en babyuro (håper jeg blir ferdig med prosjektet før babyen er så stor at han er ute å går - jeg er utrolig treg...)
    Fikk innmari lyst å hekle! Lærte å hekle ett bestemt mønster av min manns farmor for mange år siden - og det var så gøy. Men måtte desverre slutte fordi jeg bare får kramper av det :0(
    Men når jeg ser slike utrolig flotte saker, får jeg veldig lyst å prøve igjen.

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  5. Stort tillykke med det lille liv i maven :) Super fin uro!!

    SvarSlett
  6. Å, for en koselig uro. Kjempesøt. God helg videre!

    SvarSlett
  7. Gartulerer med nyeste skapelsesverkene. Både den i magen og den blå fine uroen:)

    SvarSlett
  8. Så koselig at det kommer ei lillesøster til lille K da <3 Uroa ble kjempetøff - at det går an å komme på noe sånn, sier jeg bare :-)

    Ha en fin dag og klem fra Siv

    SvarSlett
  9. Nydelig uro, flotte bilder! Og gratulerer så mye med nyskapelsen som er på vei!

    SvarSlett
  10. For en UTROLIG fin uro!! Takk for at du ville være med på "utlodningen" min:)
    Ha en super helg!

    SvarSlett
  11. Det må være den fineste uroen jeg har sett:) utrolig stilig. Ikke værst at du klarte å lage den tredimensjonal

    SvarSlett
  12. Oi, for en god idè! Har lenge tenkt på å sy noe slikt, men merkelig nok har det ikke falt meg inn at det går an å hekle Ü Den ble jo kjempetøff!

    SvarSlett
  13. Hej
    Hvor er den bare fin, din regnvejrssky. Jeg er helt vild med billedet du har taget hvor du ligger under skyen, meget skulpturelt
    Stine:)

    SvarSlett
  14. Åh, denne var superherlig! Tenk å ligge og kikke på denne, da!

    Liker bloggen din kjempegodt, så legger deg til i lista mi. Så kan jeg fortsette å la meg inspirere av din kreativitet! (o:

    SvarSlett

Har du noe du vil si? Jeg vil gjerne høre!